Lokal Jesus

Dagens Vinyl-45a

Söndag 16 maj

Brandbergsskolans kör och orkester: Superstar

Läsåret 1976-77 gjorde jag min vapenfria tjänst på Brandbergsskolan i Haninge. Jag tillbringade mycket tid i musikinstitutionen och tillsammans med skolans musiklärare Per-Arne Ståhlberg, skolkören, skolorkestern och ett antal lärare satte vi upp en något förkortad version av Jesus Christ Superstar. Det blev stor succé och vi fick åka in till Radio Stockholm och spela in några låtar. Två av dessa (”Superstar” och ”Pilatus dröm”) gav vi ut som singel på hösten 1977. Om jag minns rätt pressade vi 300 ex och sålde alla. Solist på ”Superstar” var Karina Rydberg (som dyker upp på en singel nästa vecka) och på ”Pilatus dröm” Lena Bourelius.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0