Dagens T-shirt: Sista inlägget

Dagens T-shirt nr 47 – lö 13 mars

Samantha Fox

Så har vi kommit fram till slutet på denna serie. 

 

I juli 1986 befann jag mig i Torquay på den ”engelska rivieran” som en av två ledare för 45 underbara högstadieelever från olika delar av Sverige. Tre veckor utan ett enda allvarligt problem och många roliga ögonblick, som den show vi gjorde för värdfamiljer, där min och min co-leader Helen Steiners version av Monty Pytons papegojsketch rev ner stora skrattsalvor.

Ett inslag under perioden var att tvinga deltagarna att på torsdagskvällen se Top of the Pops på TV för att dagen efter rösta om bästa låt. I ett avsnitt var Samantha Fox (mer känd för utvikningsbilder än för sin musik) med. Ungdomarna frågade vad jag tyckte om henne och jag svarade något som ”trevlig att se, men låten var väl inget att ha”.

Under kursen hann jag med att fylla år. Dagarna innan var det mycket tissel, tassel och hemliga småskratt. När den stora dagen kom fick jag två presenter, hennes låt som maxi-singel (LP-stor vinylplatta) och denna T-shirt. Jag har sparat den som ett kärt minne, men har nästan aldrig burit den.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0