Dagens T-shirt: Londonturné

Dagens T-shirt nr 37 – ons 3 mars

Londonturné

Hösten 2003, när vi började planera Melleruds folkmusikfestival som ägde rum våren 2004, tog jag med mig riksspelmännen Clas-Göran Janson och Robert Eriksson samt Alban Faust (som fått utmärkelsen senare) till London. Kvällarna ägnade vi åt att göra så kallade floor spots på folkmusikklubbar. Jag överdriver inte när jag säger att vi tog dem med storm. Två fioler, säckpipa/nyckelharpa och gitarr med i huvudsak Dalslandslåtar. Två av de tre klubbarna sa att de gärna skulle boka oss för en riktig spelning med gage om vi kom över för en turné. Men det gjorde vi inte. Kvartetten gjorde bara dessa tre framträdanden.

 
 
 
What do you want to do ?
New mail

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0