Dagens T-shirt: Jubileumsshow

Dagens T-shirt nr 45 – to 11 mars

Jubileumsshow

2008 fyllde Melleruds 100 år som köping. Som del av firande satte jag och ett antal andra ihop en ”jubileumsshow av revykaraktär” kring Mellerud och olika företeelser där. Vi kallade oss ”Vi-som-är-med-överallt-ensemblen”. Det blev tre utsålda hus på Kulturbruket. Delar av showen ligger på Youtube. Sök till exempel på ”Bodar på vattnet”, där sonen fick möjlighet att offentligt skälla ut sin far. Låten ”Det rodnar i väster”, framsjungen av Lena Andersson och hennes dotter Amelia, släpps dessutom på Spotify 17 mars i år.

Som sonen sa på väg hem efter tredje föreställningen: ”Tack för att jag fick vara med. Detta är det häftigaste jag gjort i mitt liv.”
Istället för scenkläder hade vi som medverkade var sin T-shirt. Det här är min.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0