Dagens T-shirt: Swansea

Dagens T-shirt nr 1 - må 25 januari

Södra Wales

Jag gillar Swansea och stadens omgivningar. Jag kom dit första gången 1985 för att i tre veckor arbeta som språkreseledare. Kom sedan tillbaka för nya språkkurser 1987, 1988, 1991 och 1992. De två sista gångerna hade jag en ”Språk och musik”-kurs där vi lärde oss engelska på förmiddagarna och spela och sjöng efter lunch. Har sedan varit tillbaka för semester tre gånger och för skolbesök lika många.
Kommer ni dit så se till att ha tillgång till bil. Åk upp i bergen i norr (grottorna Dan-Yr-Ogof måste ses) eller ut på halvön The Gower (där Rhossili Bay och Worms Head är en av mina favoritplatser på jorden).

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0