Dagens T-shirt: Ukulele

Dagens T-shirt nr 24 – to 18 februari

Världsrekordhållare

På väggen i vårt vardagsrum hänger ett tjusigt diplom från Guinness World

 

of Records. Det intygar att jag var en av 851 glada ukulelespelare som 20 juni 2009 på Devonshire Square i London slog världsrekord gällande största ukuleleensemble. Alla var vi registrerade och kontrollräknade, det senare till och med två gånger. Tillsammans spelade vi ”Sloop John B” i C-dur, två gånger i rad. Man måste nämligen spela ihop i minst fem minuter för rekordet ska räknas.

Innan sommaren var över var rekordet slaget, men jag har i alla fall både ett diplom och en T-shirt som minne. (Vill ni läsa mer om rekordet finns det i min bok ”London i mitt hjärta”.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0