Dagens T-shirt: The Poozies

Dagens T-shirt nr 20 – lö 13 februari

Poozies

Jag har bara sett Poozies live en gång, men det räckte. Jag gillar dem skarpt. Tillfället var i mitten av 1990-talet på en liten klubb i södra London. Då bestod gruppen av sångerskan och gitarristen Sally Barker, dragspelerskan Karen Tweed (som alltid spelar med ett stort leende på läpparna) och två skotska harpister som jag inte minns namnet på. Den sättningen överlevde två album, som båda finns i skivsamlingen. Karen var i Mellerud och spelade på vår folkmusikfestival 2004 tillsammans med gruppen SWÅP. Sally såg jag igen som uppvärmning till Fairport på deras vinterturné för några år sedan. Lyssna på ”Love on a Farmboy’s Wages” och ”Another Train” från debutskivan ”Chantoozies” så fattar ni. (Finns på Spotify.)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0