Dagens T-shirt: Spamalot

Dagens T-shirt nr 17 – ons 10 februari

Spamalot

Jag var en gång med i ”Vem vet mest” på TV och lyckades ta mig vidare till fredagsfinalen. Där åkte jag ut i första omgången på frågan om kung Arthurs slott, det med ett runt bord. Alla (inklusive jag) vet ju att det hette Camelot, men vi hade nyligen varit i London och sett Monty Python-musikalen Spamalot, och det namnet blockerade mig totalt. Hjärnsläpp modell större.

Men jag gillar musikalen ändå. ”The Song That Goes Like This” är fortfarande världens bästa Andrew Lloyd Webber-parodi, och ”The Diva’s Lament” är inspiration till ”Bassistens klagan” som jag skrev för Mukulele för länge sedan. (Finns på ”Sköna ljud från Mellerud från 2008.)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0