Dagens T-shirt: Ofsted

Dagens T-shirt nr 10 – ons 3 februari

Ofsted

Under de år jag följde engelsk skola extra noga hörde man alltid talas om The Office for Standards in Education, Ofsted, den engelska skolinspektionen. Varje skola skulle inspekteras (glöm talet om utvärdering, här var det inspektion). Under inspektionerna fick varje lärare minst två hellektionsbesök som betygsattes. När resultaten kom hände det att rektorer fick avgå. Jag känner två personer som deltog i Ofsteds arbete. När jag berättade detta för en engelsk lärarbekant sa hon: ”Jag visste inte att skolinspektörer hade vänner.”

Times Educational Supplement, som under många år var ett av mina husorgan, tog fram den här T-shirten som säger allt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0