Dagens T-shirt: Florida

Dagens T-shirt nr 13 – lö 6 februari

Fort Lauderdale

Mitt enda besök i USA kom sommaren 1995. Som del av en svensk grupp var jag på en veckolång rektorskonferens i Florida. Cirka 450 deltagare, från alla delar av USA, men också en grupp från Vancouver (som hade med sig gott kanadensiskt vitt vin). Konferensen var spännande och jag lärde mig mycket, men i övrigt var jag inte så imponerad. På konferensen fanns det inga skyltar med ”Toilet” på, bara så kallade rest rooms. Vid ett besök på ett dylikt stämplades jag nog som idiot när jag försökte skämta till det. Jag tittade mig förvirrat omkring och sa ”I was expecting a bed …” Allt man säger blir inte en omedelbar succé.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0