Dagens T-shirt: Cropredy

Dagens T-shirt nr 18 – to 11 februari

Fairport’s Cropredy Convention

Ett urval av mina T-shirts från en underbar festival som hålls i den lilla byn Cropredy andra helgen i augusti varje år sedan början på 1980-talet. Tre dagar med härlig musik, Englands längsta bardisk (med ett specialbryggt festivalöl) och ett bra urval av mat från hela världen. Jag var där första gången 1996 och senast 2017. Att festivalen anordnas av mitt absoluta favoritband kan färga mitt positiva omdöme, men det är något speciellt att strax före midnatt på lördagen stå bland cirka 20 000 personer och tillsammans med bandet sjunga ”Meet on the Ledge”.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0