Dagens T-shirt: Bra gitarrist

Dagens T-shirt nr 31 – to 25 februari

Jerry Donahue

Av mina tre elgitarrer är jag speciellt fäst vid en Fret King Jerry Donahue signature model. Jerry är nämligen en av mina favoritgitarrister. Jag upptäckte honom i mitten på 1970-talet när han under några år spelade med Fairport Convention. Senare såg jag honom med hans egen grupp Hellecasters.

Jerry spelar inte längre. I juli 2016 drabbades han av en stroke som paralyserade hans högra sida. Den här T-shirten såldes senare via Fairport och allt överskott gick till Jerrys rehabilitering.
Lyssna gärna på ”Tokyo” från Fairport Nine eller ”Banks of the Nile” från Fotheringays första album så förstår ni hans storhet.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0