Dagens T-shirt: Beatles

Dagens T-shirt nr 29 – ti 23 februari

Beatles

Beatles var aldrig mina stora favoriter på 1960-talet. Givetvis lyssnade jag på dem, och jag och brorsan köpte flera av singlarna som kom. I efterhand har jag givetvis insett deras storhet, och för ett antal år sedan gjorde jag och Matilda Lundström (en fantastisk ung sångerska från Mellerud) ett helt program med deras låtar. Jag skrev också för snart 20 år sedan ett litet häfte för bruk i skolan om dem och hittills har jag hunnit med tre besök i Liverpool, och två turer med The Magical Mystery Tour (rekommenderas).
De två ”omslags”-tröjorna är köpa på Primark i Liverpool för ett par år sedan. När jag köpte Lennon-tröjan minns jag inte, men det var länge sedan. Och för att vara ärlig tycker jag att McCartney var strået vassare.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0