Att planera resan - Londonbesök

Det är roligt att resa, oavsett vart resan går. Men en sak som är minst lika rolig är att planera resan. Jag älskar att kolla kartor, lägga upp rutter, boka flyg, färjor och hotell, samt läsa på om de platser som ska besökas. Vad finns där att se och göra? Något historiskt? Något kulturellt?

I grunden handlar det kanske om kontrollbehov. Jag skulle hata att komma hem och upptäcka att jag bommat något som jag vet att jag skulle ha gillat. Likaså vill jag inte när vi bilar runt lägga tid på att leta efter hotell. Det ska vara klart innan vi åker.

Londonbesök är lite speciella. Jag har varit där mer än hundra gånger, men har fortfarande ambitionen att göra något nytt varje gång jag kommer dit. Vad det beror på om jag reser med sällskap (vanligtvis frun) eller ensam. I de senare fallen tenderar det att bli musikresor med inriktning på folkmusik.

Här är det jag redan har bokat eller planerat för resan om drygt en vecka. Är faktiskt ganska nöjd (skryt, skryt).
To kväll: Konsert med folkmusiktrion Trials of Cato (som jag aldrig hört förut) på Kings Place.
Fr dag: Fotoutställning i Cecil Sharp House, engelska folkdans- och sångförbundets högkvarter. De visar bilder på de stora folkmusikartisterna från förra seklet.
Fr kväll: ”Musikalen” Six (om Henry VIIIs fruar) på Arts Theatre vid Leicester Square (både föreställningen och teatern är nya bekantskaper)
Lö dag: Gitarr- och elbasmässa i Islington (nytt för mig)
Lö kväll: Chris Foster på Cellar Upstairs Folk Club (mitt stamställe, men har aldrig hört Chris live förut)
Sö em: West Ham-Manchester United på London Arena (gamla OS-arenan, som jag aldrig varit inne på förut)
Sö kv: Bluesgitarristen Little Toby Walker på Walthamstow Folk Club (artist jag aldrig sett förut)
Må kv: Sing round på Folk in the Cellar i Camden (ny klubb för mig)

Så har jag hittat uppgifter om några lunchkonserter, men man ska ju hinna shoppa och dricka en och annan Doombar och London Pride också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0