St Giles Hotel - recension

Efter fyra nätter i ett enkelrum på St Giles Hotel vid Tottenham Court Road får jag avge följande recension. Jag bokade hotellet i samband med att jag bokade flyget med British Airways, så jag vet inte exakt vad jag har betalat.
St Giles stora plus är läget. Alldeles intill Tottenham Court Roads T-banestation, med en mängd busslinjer åt olika håll tillgängliga. Tvärs över gatan ligger Primark, Boots och en Sainsbury’s local, flera pubar på bekvämt gångavstånd, liksom Garfunkels, Burger King och McDonalds med flera. Enda anmärkningen är att man måste byta tunnelbana om man ska till Heathrow. Men det kan man ju leva med.
Hotellet har flera restauranger med hyfsade priser, men saknar en riktig pub eller en bar där man kan sitta ner och prata med varandra. Jag tycker också att lobbyn är lite underdimensionerad. På eftermiddagen kan den vara helt fullpackad med folk som väntar på incheckning. Stundtals får man också vänta en stund på hissen. Men inget av detta är allvarliga problem, även om jag saknar den lugna baren som till exempel Lancaster Gate Hotel och Royal National båda har. De senare har också en bra pub.
Det rum jag har är helt OK. Säng, skrivbord, bra TV och toalett/dusch. Dessutom ett bra gratis Wifi och inte minst ett säkerhetsskåp. Ett extra plus för duschen där man snabbt hittar rätt temperatur, vilket inte är helt vanligt på engelska hotell. Däremot kan man inte ställa in strålens styrka. Enda klagomålet är att det är lite lyhört mot korridoren. Man hör när de andra kommer hem om man säger så.
Frukosten var en glad överraskning. Fyra sorters flingor, mjölk, yoghurt, olika sorters bröd, grape- och mandarinklyftor, konserverad ananas och persika, juicer, äggröra, kokta ägg, bacon, korv, vita bönor, hash browns, både stekta och färska tomater, olika pålägg … Frukostmatsalen är delad i tre avdelningar och hittills har jag aldrig behövt vänta på plats. Men när det är mycket folk kan det bli ganska högljutt.
Totalt. Av de tre bra hotell jag bott på senaste åren hamnar detta mitt emellan Lancaster Gate (som är dyrare) och Royal National (ngt billigare). Jag utnyttjar gärna alla tre igen. Ranking inom olika ”grenar”.
Läge: StG, RN, LG (detta är deras akilleshäl)
Rum: LG, StG, RN (StG får plus för säkerhetsskåpet, i övrigt ungefär lika med RN)
Frukost: LG, StG, RN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0