Fel fel fel

Jag undrar vem man ska protestera hos. För det har inträffat en skandal, en väderskandal.
 
Låt oss sätta det hela i rätt perspektiv:
1. För ett par veckor sedan satt jag och hustrun i solen utanför huset och delade en öl efter jobbet.
2. Igår låt vi verkstaden ta av dubbdäcken och sätta dit sommardito.
3. Imorgon ska jag vara speaker på Melleruds IFs första hemmamatch för säsongen (we are talking football).
4. I morse var den enda snö som låg kvar på tomten två små rester av de drivor jag skottat upp när jag utnyttjat vårt automatiska frukostgym.
 
Och vad händer fredagen den 12 april? Jo det snöar. Och inte bara snöar. Det snöar mycket.
Resultat:
1. En halvtimmes snöskottning. Nära 10 cm tung blötsnö.
2. Mer snö, som eventuellt måste tas bort imorgon biitti.
3. Tre turer ut till parabolen för att ta bort snö från avkännaren. "Svag signalstyrka." Ha! Snöhinder är rätt ord.
 
Jag kräver att få veta vems felet är! Jag har mina teorier:
1. Elbolagen vill tvinga oss att höja värmen, och på så sätt förbruka mer el så att de kan salta fakturorna.
2. Den osolidariska kollega som spred ut gödsel på sin gräsmatta igår och därför önskade nederbörd för att få hjälp att få ner den i marken.
3. Alla bönder. Se ovan.
4. Edets FK som säkert skakar av räådsla inför att möta Melleruds IF imorgon och hoppas på att snön ska förhindra att matchen spelas. (MIF kom ju faktiskt på en meriterande sjundeplats förra året, Edet på en vanhedrande åttonde.)
5. Och givetvis regeringen. Vad har de egentligen gjort för att förbättra vädret?
 
Men som sagt. Detta är bara teorier. Jag förväntar mig en utredning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0