Ny användare?

Hittade ett gott vin i vårt vinställ och funderade om det var köpt på Systemet eller inte. Noterade ursprungsland och namn för ett besök på morgondagens lunch.
- Gå in på deras hemsida, sa min kloka fru.
Sagt och gjort. Där, bland runt 500 andra röda viner, fanns det. 70 kr flaskan. Men ett sådant vin man måste beställa. Så det gjorde jag. Tre flaskor. Men jag var tvungen att registrera mig först. Fick på direkten ett e-postmeddelande med "Välkommen som användare". Vet de inte att jag använt varor från Systemet i snart 40 år? Har de ingen koll?

Har hållit på i snart två månader med Stephen Fry's "Chronicles". Har bara ett tjugotal sidor kvar, men drar mig nästan för att läsa ut den. Det känns nästan som att skiljas från en vän. Å andra sidan hittade jag i en bokhylla en intressent bok om sökandet efter "Middle England" som jag fick av ukulele-George i slutet på maj när vi käkade middag på Ye Olde Cheshire Cheese i London. Den måste ju också läsas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0