Bra söndag

Min favoritgitarr har inte fått nya strängar. De gamla, vars klang i de lägre registren är allt annat än klingande, sitter kvar. Den ska dock inte användas i officiella sammanhang på ett tag, så det avsteget från min söndagsplanering är fullt acceptabelt.
Däremot hann jag skriva, sätta och distribuera nr 3 av Nytt om Skola, tvätta bilen ordentligt, kantklippa på tomten och plocka plommon. Hann till och med upp till Brunnsvallen för att se Kroppefjälls damer krossa Hamburgersunds dito med 8-1. Men de tjejer som jag lovat att komma och titta var inte med på plan denna gång. Hoppas andra berättar för dem att jag var där. De borde förresten betala mig för att dyka upp. Har sett dem två gånger och båda gångerna har de vunnit stort.
Fick min okunnighet om film bekräftad i morse. Dagens SvD-kryss hade Penelope Cruz som huvudperson, men trots omfattande letande på Internet lyckades jag inte ens fylla hälften av rutorna. Normalt lämnar jag mycket mer ifyllt till hustrun, men nu fick hon jobba hårt för att slutföra.
Måste säga att Stephen Frys andra självbiografi, den om hans vyxenliv, är en ren njutning. Och lång sådan. Över 500 sidor i liten stil, och allt på engelska. Bara en sådan idé som att låta alla avsnitt och kapitel ha rubriker som börjar med C. Dessutom är Fry en fantastisk lingvist och stilist. Alla som sett honom som t ex Jeeves vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0