Som en TV-stjärna?

Jag skriver detta när jag egentligen borde skriva en reflektion över den nya kursplanen i geografi. men jag känner mig lite som Gabriel Rossetti i Desperate Romantics, den utmärkta BBC-serie om prerafaeliterna i 1980-talets London som gåtr på TV2 just nu. Jag vet vad jag borde göra, men har svårt att komma till skott. Alla andra likheter med Rossetti undanber jag mig. Maken till skenhelig typ var det länbge sedan man såg. Att inte hans "vänner" genomskådar honom.

Ägnade stor del av gårdagen åt att spela in min "Warwick Waltz". Fick inte till det riktigt,k men är inte tillräckligt missnöjd för att göra om. Ska mixa det idag, och med lite eko, choruseffekter och bra panoreringar kanske det blir lyssningsbart. Använde 7 av apparatens 8 kanaler. Inte illa. Ska inför kommande äventyr eventuellt lära mig hur man "submixar", och på så sätt kan få till upp till 40 kanaler.

Morgongymmet har öppnat igen. Har just genomfört dagens första snöskottning. Ska man tro värderspåmännen lär det bli fler innan dagen är slut. Dessutom lär väl snöplogen tvinga fram ytterligare en skottningsomgång. Önskar dock att någon kunde säga till vädrets makter att det räcker nu. Vintern kommer att få dåligt rykte om det fortsätter så här.

Så här lät Warwick Walt6z när jag spelade den på Warwick Folk Music Festival i somras:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0