Tystnad

Usch vad tyst ett stort hus är när man är ensam. Och efter en stund börjar man höra allt som knakar och knäpper, och ana spöken överallt. Usch ...

TV-kändis igen förresten. Vem vet mest igår, och eftersom det gick bra även idag. Erbjöd att för en mindre summa skriva autografer på jobbet idag, men ingen nappade. Jag har i alla fall fått de 15 minuter av berömmelse Andy Warhol sa att alla skulle få i framtiden.

Kom plötsligt på varför jag två veckor nu trott att Konsum har haft slut på semlor när vi har handlat där. De har flyttat dem till ett annat ställe. Detta utan att sätta upp en skylt om det. Är det någon sammansvärjning styrd av folk som tycker att jag inte gått ner tillräckligt, eller?
Är förresten sur på Konsum. Hade med mig fyra rabattkuponger till butiken i eftermiddags. Två av varorna var slut, och en tredje hade så högt pris före rabatt att det vara billigare att gå in och köpa den orabatterad i grannbutiken. Straffade Coop med att bara handla för 107 kr där. Ligger kvar på 1 % bonusnivå och lär inte nå de högre innan månaden är slut.

Sitter och funderar på om jag ska stryka tvätt eller dammsuga. Tror jag väljer lösa klart morgonens DN-korsord. Bra hjärngymnastik till nästa gång jag får chansen i något frågesportprogram på TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0