TV-stjärna - igen!!!

Så ringde TV4 igen. Den här gången ville de göra ett reportage om digitaliseringen av biografer, där jag leder en grupp som arbetar med detta i Mellerud, och hotet mot biograferna. Det finns risk för att analog filmdistribution upphör i höst, men statens (och vår regions) bidrag börjar betalas ut från och med 2012. Många biografer kan få vänta till 2013 och 2014 för att få sina pengar. För stora storstadsbiografer är det inga problem, men på mindre orter kan det blir ett eller flera år utan att man kan visa ny film. Och det handlar om stora pengar, runt 800 000 kr per biograf.
Så vi filmade utanför och inne i vår tjusiga Centrumbiograf, invigd i december 1935. Intervjuer blandades med bilder av mg släckandes och tändandes, vandrades i trappor och gångar, samt besökandes projektorrummet, något jag aldrig gjort förut. TV4 Väst ger mig många nya upplevelser. Sist fick jag äta korv med våffla för första (och eventuellt sista) gången i mitt liv.

Dagens märkligaste var att checka in på flyget till Stansted för mg och frun. Vi ska nämligen inte åka förrän om drygt en och en halv vecka. Men man kan checka in drygt två veckor innan. Undrar vad som händer om vi måste stäla in resan? (Förutom att Fairports medlemmar inte får den kladdkaka frun tänkte ta med till dem. Sist de var här i Mellerud sa de att det nästa gång skulle stå i kontraktet att de skulle serveras dylik till efterrätt.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0