Fredag på nytt

Känner mig riktigt nöjd med min insats på jobbet idag. Hann med mer än på mycket länge. Började t o m med slutrapporten för Irlandsprojektet vi genomförde i slutet av augusti förra året.

Hämtade ut våra pund inför helgens Cambridge-besök. Chockades av bankavgiften. 40 kr i växlingsavgift! Gjorde 20 öre per pund. Men man ska väl inte klaga. Även med detta påslag ligger pundet på under 11 kr, och 40 frukosttepåsar kostar bara 99 p på Sainsburys. Kom på att jag har druckit engelskt frukostte så länge jag kan minnas. Lyckas alltid fylla på tillräckligt vid varje resa för att det ska räcka till nästa gång. Måste köpa minst 80 st denna gång.
Förresten har jag använt billigt rakvatten från Boots och Superdrug ända sedan jag arbetade som språkreseledare på 1980-talet. Fruns försök att få mig att gå över till lite mer exklusiva sorter har misslyckats kapitalt.

Veckans negativa nyhet var priset för att boka Richard Thompson. Drömmen om att boka en konsert med honom i Mellerud i sommar dog snabbt. Snyft, snyft ...

Arabvärlden verkar vara i uppror. Känns lite som slutet på 1980-talet när Berlinmuren föll. Få se om det håller i sig.

Funderar allvarligt på att inleda sommarens Englandssemester med folkmusikfestivalen i Ely. Martin Simpson är där med sitt band och Englands näst bästa folkrockband, Little Johnny England med. Lägg till detta en real-ale-bar och Englands största katedral så förstår ni varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0