Fortfarande aktuellt

Det var ont om bra TV under eftermiddagen, när väl reprisen på Hipp Hipp var visad. Vad gör man då? Jo, man tar av plasten på någon av de DVD:en som ingår i boxen med Hasse & Tages revyer. Fem skivor fulla med alla revyerna plus en massa Mosebacke Monarki.
Vi fastnade för Svea Hund på Göta Lejon. Inspelad under andra hälften av 1970-talet men fortfarande aktuell. Det är märkligt hur de kunde skapa så tidlös humor. Prylhets, kontokortsfusk, kungens festande, misstron mot sådant som inte har ekonomisk bärkraft ... Vi känner igen alltihop drygt 30 år senare.
Minimusikalen "Rosornas krig" borde spelas igen. Devisen "människan lever inte av bröd alena" har aldrig skildrats så snyggt och snillrikt. Och bara att få se både Monica Zetterlund och Lena Nyman samtidig, båda i sitt livs form. Härligt lördag. Melodifestivalen kommer att vara blek i jämförelse.

Hann spela in en låt idag. Jag unnade mig att lägga på fyra gitarrstämmor och en extra sångstämma. 8 kanaler på aparaten, men jag nöjde mig med 7. Mixningen återstår.

Idag hade vi nog vinterns största temperaturskillnad. Det var cirka -15 när jag hämtade tidningen, bara -4 när vi åt lunch. Inte illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0