Samma program?

Ibland undrar man. Jag tycker "Elfte timmen" är ett kanonprogram, men alla recensenter sågar det. Varför? Vill man klämma åt Peter Settman eller? De klagar på att man inte är tillräckligt elaka i programmet. Och detta skrivs i de tidningar som efterlyser åtgärder mot mobbningen i skolorna. Men på TV vill man tydligen ha mer.

Jag vägrar att se dokusåpor. Men jag måste säga att BBC:s "Come Dine With Me" är roligt. Men med nya deltagare i varje program kan det knappast kallas en dokusåpa. Mer ett gammalt traditionellt tävlingsprogram, fast i hemmiljö. Kolla gärna. Kanal 80 om man har Canal Digital.

Vi körde teamwork igårkväll. Först städade vi huset tillsammans. Det är en av fördelarna med att bjuda hem folk, man får det rejält städat. Sedan delade vi på måltiden. Hon gjorde en delikat sillpaj till förrätt, och en härlig äppelkaka, med i princip hela skörden från vårt äppelträd, med hemgjord vaniljsås som dessert. Jag stod för huvudrätten, höstens första kåldolmar. De blev riktigt goda, och vi har 11 stycken kvar i frysen.

Snart dags för riksdagsval. Svåraste valet hittills när det gäller att bestämma vilka jag ska rösta på. Nästan klar med kommunalvalet, men de övriga? Är förresten, som vanligt, sur på radio Väst. Det mest anonyma valet är regionvalet. Lokaltidningarna bryr sig mest om kommunalvalet, och TV mest om riksdagsvalet. Här skulle lokalradion kunna spela en roll och intervjua partierna om vad de vill i regione. Men ack nej. Istället pratar de om riksdagsvalet, i och för sig med våra regionala riksdagskandidater. Men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0