Lärdomar

Igår åkte irländarna hem. Nio intensiva dagar var till ända. Men vi fick till en bra show i förrgår. Med bara två dagars repetitioner, avbrutna av teknikkrångel och en dansare som svimmade, var tiden egentligen för kort. Trots detta 90 minuters god underhållning i 14 scener, där alla utom två innehöll både irländare och svenskar. Man kan inte klaga.
Priset är ungefär 45 timmars övertid på dryga veckan, och 19 dagars arbete i rad utan EUs lagstadgade veckovila. Men där man får till en sådan show är de extra timmarna snabbt glömda.

Timmarna gör sig dock påminda i efterhand och idag var jag rejält trött när jag var på jobbet. Gick hem redan vid tretiden för att klippa gräset, men bestämde på vägen hem att jag skulle sova istället. Fast det låg ett brev i brevlådan som gjorde mig minst sagt sur, så istället för gräsklippning blev det ett ilsket telefonsamtal och ett ilsket mail.
Av bara farten skrev jag ett argt brev till Fotbollförbundet och skällde på dem också. De visar EM-kvalet på kanaler jag inte kan ta in. Fick faktiskt svar. De urskuldar sig med att 80 % påstås kunna se den kanal matcherna visas i. Det hjälper inte mig. Jag tillhör de 20 %.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0