Digi-dag

Det var synd att vi inte hade fullsatt på konserten i lördags. Då hade nog SD fått färre röster i söndags.

En stor del av dagen har gått åt till att diskutera digitala biografer. Den svenska biografvärlden är utsattför utpressning. De som håller fast vid de gamla rullarna och maskinerna kommer snart inte att kunna visa ny film. Den utrustning de amerikanska bolagen kräver för att hyra ut sina filmer kostar åtskilliga hundratusentals kronor. Men det finns inget val.
Vi har nog politikerna med på tåget. Orten behöver en biograf.

Skulle gått hem vid 16.15. Men då låg det ett intressant brev i mitt postfack som jag var tvungen att kolla upp. Tänk om vi kunde få en av Sveriges största sommarturnéer till Mellerud i sommar. Nej, jag pratar inte The Ark-repris. Jag tänker på något större.

Har just skrivit en sammanfattning av Skolinspektionens skarpa kritik av svensk skola. Hårda ord. Kopplarav med lite Aidensfield på TV4 Guld. Kan jag alltid säga att vi har varit där, dvs i Goatland och Whitby där serien spelas in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0