Snö och Beatles-idoler

Är inte 21/22 oktober lite tidigt för den första snön? När vi såg flingorna falla igårkväll tänkte vi: "Borta imorgon." Icke, sa Nicke. Morgonpromenaden till jobbet gick i snö, om än inte så djup sådan, och tjänsteärendet till Trollhättan och Uddevalla på förmiddagen gav mig chansen att köra genom ett snötäckt Dalsland. Man hade till och med haft vägplogarna ute.
Vi kanske skulle passa på att fira jul medan det vita ligger kvar. Det är redan på väg att smälta nort.

Ikväll ska man ha Beatles-tema i Idol. Så besviken jag blev när jag såg listan på låtar de ska framföra. Bara de stora hitsen. Ingen fantasi här inte. Och hon som nyss blev utröstad och nu kommer tillbaka för att någon fick nog av kraven TV4 ställde ska sjunga Twist & Shout. Men hallå! Det är ju ingen Beatles-låt egentligen. Det var ju en cover Beatles spelade in. Det var inte ens de som hade en hit med den.
Jag har faktiskt en gång sett ett helt Idol-avsnitt. Det ska inte upprepas ikväll. Jag lovar. Länge leve Dobidoo. Och så har vi faktiskt både Bröllopsfotografen och A Life With Bells på DVD som vi inte tittat på än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0