Sjukdom

Fy för att vara sjuk. Febern har legat strax över 38 hela dagen och det enda jag fått i mig är en minibit hårt tunnbröd, en skorpa, en banan och någon deciliter dryck. Magen verkar inte vara intresserad av mer påfyllning än så.
Samtidigt är det ju en bra dag att vara sjuk på. Snöstorm utanför och frun ä ndå ledig för studier. Så hon fick skotta och passa upp.
Egentligen borde man ta en liten whisky för att få bort det molande illamåendet. Men jag brukar må rejält illa av whisky, så det är inte en så bra idé som det först verkar. Men med 50 sorter i fruns whiskyskåp borde det gå att hitta någon jag tål. Kanske inte rätt dag för en större provning bara.
Och hela dagen har telefonerna ringt. Så jag har nog jobbat närmare två timmar. Så det blir bara delvis sjukskrivning. Nu gäller det bara att bli frisk till helgens gitarrfestival.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0