Missbrukare

Mitt stegräknande har närmat sig missbruksnivån. Jag måste ständigt kolla vad stegräknaren står på. Hur mycket har jag kvar till 11 000 som är mitt mål att nå varje dag? Hur ska jag nå det? Frun har reagerat, så nu för tiden försöker jag kolla när hon inte märker det. Jag smyger med stegkollen på samma sätt som vilken alkoholist som helst.
Tur att det bara är 25 dagar kvar.

Har blivit nostalgisk. Har äntligen på allvar börjat lägga ut delar av jubileumsshowen vi gjorde för två år sedan på YouTube. Vi har bra filmupptagningar, men på något sätt har det aldrig blivit av. Har redan lagt ut fem delar, en har ni länk till här på bloggen. Mer är på gång.
Och jag måste konstatera: Vi var bra, jäkligt bra.

Var på Överby och shoppade med frun idag. Har nog tappat stinget. Köpte inte speciellt mycket. Ett par handskar för 69 kr, några julservetter och lite frukt. Det kanske är åldern som slagit till.
På Coop Forum (dvs Obs) reagerade jag på en skylt vid kassan. Det stod: "Hade du använt ShopExpress hade du suttit i bilen nu". Dels var det en ren lögn. Det var inga köer i kassorna, så det gick snabbt att handla traditionellt. Dels såg jag framför mig en annan skylt: "Hade du använt ShopExpress hade kassörskan som just slår in dina varor varit arbetslös."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0