Toppning

Att vissa aldrig lär sig. När jag tränade dotterns fotbollslag som tioåringar hade Källby IF två lag i samma åldersgrupp. Vi lät alla våra spela nästan lika mycket, Källby toppade friskt och eftersom de spelade i två olika ungdomsallianser kunde de bästa spela i båda lagen. Året efteråt hade vi kvar vårt lag medan Källbys två hade blivit ett. När det i 13-årsåldern var dags för 11-mannaspel hade vi fullt lag med avbytare till och med. Källby kom inte till spel.
Jag hävdar att min och Jörgens största bedrift inte var att vi lyckades vinna en del matcher med tjejerna. Nej, det var att vi startade med 10 tioåringar och lämnade ifrån oss 18 st 15-åringar.

Påbörjade arbetet med auditions för Kanalyreidolen igår. Hade tre stycken, alla tjejer jag har träffat förut. Det är härligt att se dem igen och konstatera hur mycket de går framåt från år till år. Min enda magvärk är hur jag ska lyckades ta ut tio av de 22 anmälda. Alla tre som var på plats igår skulle klara av det utan problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0