Tänt var det här

Jag tror vi har slagit ett nytt rekord idag. Vi har minst tangerat ett i alla fall. Vi har grillat två (2) gånger. Vi har turen att solen skiner in på altanen vid lunchtid och värmer upp garageinfarten sen eftermiddag/tidig kväll. På sommaren innebär det att man bara grillar kvällstid och då på altanen. Men så här en härlig vårdag som idag kan man utnyttja det på andra sätt.
Så till lunch grillade vi korv på altansidan. Bordet var placerat nära staketet så vi fick sol på oss. Det gick alldeles utmärkt. Korv med bröd, sallad, melon och en klick hemmagjord potatismos. Vad kan vara bättre?
Och nu har vi som kvällsmat, på garageinfarten, grillat årets första flintastek. Ackompanjerad av färsk potatis, sallad och lite gräddfilsås med färsk dill, och nedskäljd med ett glas mjukt och runt italienskt rödvin, var det en fin premiär. Glädjande nog har vi en flintastek till i frysen.

Enda sorgen är väl att Chelsea idag i praktiken säkrade segern i Premier League. Jag hade hoppats på att Liverpool skulle stå upp bättre mot dem, och att Man U skulle skaffa sig ett bra utgångsläge inför sista omgången. Men man kan inte få allt.

Det enda jag inte har hunnit med är att förbereda mig inför veckans auditions. Drygt 20 förhoppningsfulla ungdomar ska visa upp sina sångtalanger i hopp om att få vara med i årets upplaga av Kanalyreidolen. Nytt rekord i anmälningar faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0