Saknad

DN hade en hel bilaga med restips inom Sverige idag. Först allmänna reportage, så uppdelat landskapsvis. Givetvis saknades Dalsland. Landskapet nämns inte i någon vinjett eller rubrik. Vad är detta? tänkte jag. De har glömt oss som vanligt? Men det är klart för Stockholmarna ligger vi lite gömda bakom Vänern. För oss å andra sidan ligger Stockholm gömt bakom Vänern.
Så började jag kolla noggrannare. (Faktiskt första gången jag på allvar bläddrat i de där annonsbilagorna som man oänskat får med morgontidningen. För det mesta slänger vi dem oöppnade.) Vi var inte ensamma. Vi en hastig påsyn saknar jag bl a även Blekinge, Ångermanland och Jämtland också.
Efter moget övervägande har jag kommit till en annan slutsats än att de tagit bort oss. Det är ju en annonsbilaga och vi som bor i dessa tre landskap (och kanske något mer) inser att folk bara slänger dem olästa. Så vi beslutar oss klokt nog för att inga kasta dyra annonspengar i sjön. Vi lägger våra reklampengar där det märks.
Hoppas jag har rätt.
Förresten är hela förstasidan en bild av ett par som ska gifta sig i sommar. (Gissa vilka.) Bra turistbild (obs ironi), speciellt eftersom det inte finns något i bakgrunden som skvallrar om var den är tagen.

Det blir en rörig helg. Ska försöka besöka åtta museer, genomföra sju auditions och boka hotell och resor till sommaren. Just nu är det mycket Lasse Winnerbäck och hans låt "Jag får ingen riktig ordning på mitt liv" i luften. Men det ordnar upp sig så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0