Fingertoppskänsla

Igår hade vi tolvdag, dvs den som ville offra lite av sin surt inarbetade flextid kunde gå hem efter lunch. Själv blev jag intervjuad av Provinstidningen Dalsland för matpausen, och intervjun (som skedde hemma) drog ut på tiden och jag var inte tillbaka på jobbet förrän strax före 13.00. Snabbt imundigande av den medhavda matlådan (risotto är bra som sådan) och så ner till kontoret.
Utanför hopade sig molnen och 13.30 beslöt jag mig för att ta promenaden hem innan det började ösa ner. Väl hemma var det fortfarande nästan uppehåll och jag kom på att nu (dvs just då) vore ett bra tillfälle att gödsla gräsmattan. Så på med en regntät jacka och en keps för att skydda glasögonen och ut att gå med den lilla löjliga blå vagnen som sprider stroller.
Cirka 3000 steg senare var jag klar. Det var fortfarande bara lite duggregn från himlen, så jag var snarare lite fuktig än blöt.

Inne var lite lite kylslaget tyckte jag. Så fram med strykbrädan och -järnet, pålitliga värmehöjare. Inte mycket tvätt att stryka, men det blev drägligt i vardagsrummet. Halvvägs inne i eftermiddagens första avsnitt av "Tillbaka till Aidensfield" var allt klart. När andra avsnittet började vräkte regnet ner utanför, något det fortsatte med hela kvällen. Jag riktigt kände hur gödfslet sköljdes ner i vår gräsmatta. Ibland är man extra nöjd med sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0