Eurovision

Hemma igen efter 3,5 timmar med styrelsen för Dalslands konstmuseum. Dags att slapna av framför TV:n. Lite Eurovision på gång. Klart bättre standard än i tisdags. Å andra sidan var tisdagens program mer underhållande. Höjdpunkten var när tjejerna i 3+2 (gruppen som anlitade Robert Wells för att låtsas spela piano) fällde ut fjärilsvingarna. Det roligaste inslaget i TV på länge.

Hade en höjdarkväl igår. Tre Kanlyreidolskandidater på besök för att välja låtar och öva. Fick lära mig många nya låtar. Häftigast var den obskyra Duffy-låt Elin hade letat fram. Den kommer inte att sjungas på Kanalyran, men jag hoppas att kunna övertala henne att sjunga den på den konsert hon och jag ska göra tillsammans 4 juli. En 16-åring och en 57-åring tillsammans på scen. Tala om generationsklyfta.

Vi valde låtar till Barnens alsångskonsert idag. Listan finns på Kanalyrans hemsida. Och så bokade jag flygbiljetter för personalresan till London i höst. Jag och åtta damer. Hoppas frun släpper iväg mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0