Betydelsefull ölman

Nog visste jag att jag hade viss påverkan på sakernas tillstånd, men till en så hög grad?

I månadsskiftet augusti/september, i efterdyningarna av min hjärtinfarkt, fick jag rådet att ett glas rödvin om dagen är bra för hjärtat, men att jag ska hålla igen på öl. Detta råd upprepades någon månad senare, och det underströks då att detta förfaringssätt också är bra för vikten. (Egentligen borde man se det tvärtom. Det är dåligt för vikten. Den faller om man lyder rådet.)

Nåväl. Jag har varit en duktig pojke och dricker inte alls så mycket öl längre, men ett litet glas vin var och varannan dag. Och vilken skillnad det gjort. Läser i dagens SvD att ölkonsumtionen förra året sjönk med 2,5 % i Västeuropa. Kan det faktum att jag slopat 1-2 flaskor öl i veckan betyda så mycket?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0