Varför inte?

Varför kan inte jag få vara en Hollywoodman? Dvs en lyxman försörjd av en stenrik hustru som får lov att säga vilka dumheter som helst i TV. Med åren har ju mitt hår också blivit blont (gråvitt är väl en nyans av blont, eller?)

Varför inser inte de Lottoansvariga att det är min tur nu? Träget lämnar jag in mina rader, men i bästa fall blir det varje femveckorsomgång någon enstaka vinst på strax över 20 kr. Vad räcker väl 20 kr till? Två burkar billig öl på Systemet, möjligtvis en burkl Boddingtons som alternativ. Dags att sjunga "Om jag hade pengar" från Spelman på taket.

Varför övade jag inte hårdare på gitarr när jag var yngre? Jag inser nu att det skulle handlat om fem-sex timmar om dagen, gärna med en bra handledare.

Men å andra sidan, man kanske inte ska klaga när man har ett fast jobb med bra betalt, kvar samma hustru som man gifte sig med för snart 34 år sedan (för fick du herr Anka), både barn och barnbarn, och tid att spela gitarr lite då och då.

Kan konstatera att jag hade väldigt roligt igår. Först tvåtimmarsmöte om nästa gitarrfestival. Vi hann inte riktigt det vi skulle, men oj så många gitarrister vi diskuterade. Sen drygt 90 minuter med två duktiga tonårsmusiker/sångerskor. Min gitarrelev går fram med stormsteg, både som gitarrist och som sångare, och den andra tjejen går inte heller av för hackor. Man kanske kan få ett tack i omslaget på deras skivor när de blir stjärnor. Att hjälpa unga talanger är faktiskt lika kul som att vara stjärna själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0