Tidsbrist

Det sägs att tid är den enda riktigt demokratiska resursen. Vi disponerar alla exakt 24 timmar per dygn, vare sig mer eller mindre. Just nu känns detta oomkullrunkeliga faktum ganska irrelevant. Tiden verkar inte riktigt räcka till. Igår morse kom jag till exempel på vad jag borde gjort i helgen. Inget stort och jobbigt, men likväl något jag inte hann med. Om jag nu inte oavsiktligt "råkade" glömma bort det.

Datorn är dessutom en tidstjuv, framför allt det där Facebook. Det borde betecknas vanebildande och förses med varningstext på samma sätt som cigarettpaket. Man blir helt fångad av det. Min nya mani är att skapa små gruipper och evenemang, vilket i och för sig är av nytta för yrkesutövningen. Men hur mycket tid tar det inte?

Har idag suttit med två härliga saker att se fram emot. Dels KAOS-festivalen 30-31 juli som bara växer. De släpper två bomber på onsdag och två på måndag nästa vecka. Det ena är troligen det största band som någonsin spelat i Dalsland, och det andra är en Sverigeexklusivitet i sommar. De två återstående kommer att få folk att höja rejält på ögonbrynen.

Den andra grejebn var ett tänkt utbyte med Irland. Om allt går i lås kommer det hit 30 irländska 13-17-åringar i månadsskiftet augusti-september för att genomföra ett projekt tillsammans med lika många Mellerudsungdomar i samma ålder. Projektplanen ser mycket spännande ut. Nu ska vi bara få Ungdomsstyrelsen att se storheten i projektet och att bevilja medel.

Nu får jag sluta. Dags att Facebooka lite ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0