Ta det kallt

Enkelt att följa den uppmaningen just nu. -20 när jag hämtade tidningarna 0615 i morse. Lite svårt att inse att mars är en vårmånad. Men solen är på väg upp, så det kan bli plus framåt dagen.

Vi var fruktansvärt trötta igårkväll, och rödvin till kvällsmaten gjorde inte saken bättre. Jag somnade redan vid 2030-tiden, någonstans i slutet av Osaka. (Är staden förresten släkt med alla Åsaka-orter som finns i Skaraborg?) Bommade både årfrågan och Smögenresan. Men jag skulle ju kunna se reprisen och på 10 poäng belåtet utropa "Smögen!"
Vaknade dock under eftertexterna och kunde se både 1/4:s avsnitt Frost (passande serie just nu), hela Solsidan (superb som vanligt) och Sporten, som tydligt lider av post-olympiskt syndrom. Frun sov igenom det mesta av dessa tre program. Man kan säga att vi turades om att studera ögonlockens insida.

Morgonens tidningar skriver mycket om Andra chansen. Men vad var väl att vänta. Håller nog på Crucified Barbara. Konstaterade glatt att de är från Tyresö, grannkommun till Haninge där jag tillbringat 23 av mina år. (Är jag så gammal?) Får en nästan att känna samhörighet. Vi är faktiskt flera som funderat på deras namn inför KAOS-festivalen i Mellerud 30-31 juli. Men tyvärr spelar de i södra Finland just då ... Annars så. Vi är också flera (män) som gärna kan tänka oss att låna ut en säng eller flera till medlemmarna för att nedbringa hotellkostnaderna. (Det lät väldigt mansgrisigt, men givetvis kommer våra fruar att vara hemma och vakta oss.) Men som skrivet. Finland hindrar oss. Perkele!

Dagens skrivande väntar. Också måste jag fixa en ram till certifikatet från Guinness om världsrekordet i ukulelespel. Konstigt format dock. Större än A4, men inte riktigt A3. Det stod "Do not bend" på kuvertet, men för att följa den uppmaningen skulle brevbäraren behövt en större brevlåda än vår att stoppa det i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0