Nagelproblem

Satte mig ner för att spela lite gitarr. Skulle lära mig några nya låtar som ska vara allspelslåtar på en spelmansstämma i Uddevalla i maj. Plektrumspel funmgera bra, fingerspel mindre så. Ett litet hack i vänster pekfingernagel saboterade det mesta. Nageln liksom fastnade i strängarna. Usch! Måste lära mig hur jag håller naglarna jämna och fina och i lagom längd.

Facebookberoende som jag nästan blivit försöker jag undvika spelen i möjligaste mån, och jag är mycket selektiv med att gå med i grupper. Men jag måste säga att grupperna har roliga namn. De dyker upp när Fb-vänner går med i dem. Vad sägs om: (mminns inte alla ordagrant)
"Vi som har dömycket muskler, men inte vet hur man spänner dem."
"Gråt inte över killar, tänk på mascaran."
Eller min favorit, gick nästan med i den:
"Vi som plågas av för hög IQ."
Själv har jag startat "Vi som redan tröttnat på sommarens kungliga bröllop." Den gruppen växer stadigt. Programförklaringen är: "Förortstjej med invandrarbakgrund gifter sig med kille från landet. So what?"
Som en av mina favoritkomiker sa en gång: "Här står det att de som löper störst risk att bli ligister är förortskillar med minst en invandrad förälder som lever på bidrag. Låter kusligt likt Carl Philip."

Har i alla fall lyckats boka hemresan från England i sommar, och nu också sex nätter på ett guest house i Warwick. Första dagarna blir det utflykter till bl a Stratfoird on Avon (15 minuter bort) och sedan blir det en helg fylld med folkmusik. De finns dessutom gott om pubar med god lokal öl. Det är vad jag kallar semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0