Mer anka

Vi såg "Luftslottet som sprängdes" igårkväll och konstaterade att Hasse Alfredsson blivit väldigt gammal. Filmen är i mitt tycke klart bättre än vad recensionerna framställde den som. Det är också kul att se en film där man vet att det kommer att gå bra på slutet, även när det ser som mörkast ut. Rättegångsscenerna hade också lite Guillou-känsla över sig, ni vet den scen ur Coq Rouge som blev en egen film om KU-förhöret. Det av Guillou myntade begreppet "nyttig idiot" passar bra på Larssons åklagare.

Grattis Lasse Lagerbäck till nya jobbet. Ska bli intressant att se resultatet när svensk taktik och förberedelse möter afrikansk teknik och spontanitet. Om båda sidor jobbar på det kan det leda mycket långt.
Men kära Nigeria. Varför lägga ut hela 9,7 miljoner (enligt ryktena vad LL får) för denna korta period när en annan, faktiskt Steg 2-utbildad Lasse, hade gjort det för hälften?

Så kan man undra varför Anna Anka ska vara med i den nya säsongen av Svenska Hollywoodfruar. Vad jag förstår är hon inte att betrakta som en fru längre. Å andra sidan, varför ska jag bry mig? Jag har aldrig sett på programmet, och kommer inte att göra det nu heller. Kommer tvärtom att spara mycket pengar åt mig. Jag vägrar köpa en tidning där Anna Anka finns med på löpsedel eller framsida. Nu lär min köpvägran nå nya rekordhöjder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0