Många steg

13 775! Jag upprepar: 13 775. Så många steg gick jag igår. I alla fall enligt den stegräknare jag fr o m gårdagen t o m 31 maj har i bältet. Stegtävlingen på kommunen har börjat. Av 29 deltagande lag anser jag att "Ten thousand steps" är förutbestämda att vinna. Bara en sådan sak som att jag trots alla dessa steg bara var trea i laget igår. Idag närmar jag mig 15 000. Det gäller att bunkra upp inför helgen. Lördag och söndag blir det inga 4 000 per dag till och från jobbet.

Hade ett märkligt uppdrag på Grinstad vattens årsmöte igårkväll. Först presenterade jag översiktligt kommunens översiktsplan. Sedan var jag underhållare och sjöng och spelade gitarr. Det blev en kortis. Jag hann med "Kaffe och bullar" av Hasse&Tage, "Vintern rasat in", vår Facebooklåt, "Ingen lokförare för mig", Ewan MacColl-låt jag skrev svensk text till på 1970-talet, och "My Love Is Like a Red Red Rose". Blandat värre.

Vi hade en matpremiär igår. Skulle laga raggmunk och hittade ett paket tärnad bacon i kylskåpet. Hällde i innehållet i smeten och vips "Baconfyllda raggmunkar". Riktigt gott faktiskt. Man kanske kan ta patent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0