Inte nu igen ...

Så var snöandet tillbaka. Har skottat två gånger redan (inte så mycket varje gång), med klar risk för en tredje. Fattar inte vädrets makter att tomten är full med snö? Det finns ingenstans att lägga den längre.

Borde ha städat arbetsrummet igår eftermiddag, och fortsatt att rensa bokhyllor i sovrummet. Sket i det och spelade gitarr i nästan två timmar istället. Mycket vederkvickande för själen, även om fingrarna är lite ovana eftersom jag inte spelat på ett tag. Blev nästa klar med en ny svensk text på den där Roseanne Cash-låten jag gillar, dvs låt nr 9 på "The List", inget hon skrivit själv. Den är så härligt nedstämd och tragisk, om djup saknad. Låter som när Richard Thompson är inne i sitt mörkaste mörka.
Här är förresten originalet med Patsy Cline (men RC gör den bättre).


Men jag lyckades ladda ner Skype alldeles själv. Inte en son i närheten. Inte heller när jag lyckades genomföra en kanalsökning i digitalboxen. Jag kanske börjar klara mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0