Glömska

Mina morgonmediciner är enkla att komma ihåg. De är så förknippade med frukosten. Men kvällsmedicinen. Jag har vaknat mitt i natten och kommit ihåg att jag glömt den, och då har det gått att reparera, dvs ta den sent. Men ibland är det först på morgonen jag minns att jag glömt, och då är det för sent (tror jag). Det är spciellt tydligt när jag räknar hur många tabletter jag har kvar av de olika medicinerna. Av någon anledning är det kvällsmedicinen jag har mest av.

Men så kom jag på lösningen. Jag skriver en lapp till mig själv. Ett vitt A4 med röd text: "Obs! Kvällsmedicinen!" som läggs på kudden varje morgon. Smart va?

Igår blev det ingen kvällsmedicin igen. Jag hade glömt att lägga påminnelselappen på kudden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0