Ett ägg-stra

Blev så glad när jag såg Svenska Dagbladets framsida i morse. De hade en reporter som skulle kolla in modet. Jag tänkte: Va skönt, äntligen artikel om hur modiga vi svenska är just nu, som kanske lyfter fram några föredömen bland oss, eller avslöjar vår feghet.
Men ack vilken besvikelse. Artikeln handlade om kläder.

Har ett problem när jag kokar ägg på morgnarna. Jag har lärt mig hantera utmaningen att jag vill ha mitt kokt i 5 minuter och frugan sitt i 8. Tar bara med hjälp av en spaghettigrep upp ena ägget efter 5. (Försökte först att lägga ner ett efter 3, men sedan glömde jag bort vilket som var vilket.)
Men problemet: Jag vill gärna gardera mig för att ett ägg spricker och läcker ut en del vita. Så ofta kokar jag tre ägg (det tredje blir då smörgåspålägg dagen efter. Skivat ägg med strimlad inlagd sill på är en delikatess på vilket bröd som helst.) Och när jag kokar tre ägg så brukar alla tre hålla. Då tänker jag givetvis att det räcker med att koka två. Men när jag bara lägger två ägg i kastrullen brukar det ena spricka.
Någon som kan förklara? Lagen om alltings jävlighet, eller?

Vår vän pianisten var på radion igår igen. Inte som pianist, utan som representant för arbetarna på den stora bilfabriken i stan fem mil söderut. (Eftersom bilmärket ifrågta inte betalar något för produktplacering i min blogg så skriver jag inte att det handlar om SAAB.) Varje gång något händer på fabriken är det vår vän pianisten som uttalar sig. Min fråga är: Är det egentligen någon mer som jobbar där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0