Äntligen tillsammans

Så har jag nått en av mina ambitioner. Det är reportage om både mig och Jessica i samma tidning, och båda är vi med på var sin halvsidesbild. Låt vara att jag är på sidan 19 och hon på sidan 44, men ändå. Ett steg framåt. Och bara ett litet fel i reportaget om mig. Jag har aldrig varit ordförande i Melleruds IF, dock i Brandbergens IF.

Vi var på en härlig konsert igårkväll. Carolina Wallin Perez med band sjöng Kentlåtar i jazztappning. Perfekt musik för Kulturbrukets stora salong. Grymt impad av både Carolina, musikerna och deras tolkningar av låtarna. Det är en väldig skillnad på att spela covers och att tolka sånger. Det här är tolkningar på hög nivå.
Gitarristen hade ett fantastiskt sound i sina båda elgitarrer (och sin förstärkare). Men trots detta sa frun nej till ytterligare investeringar på den fronten.
Andra plus och minus med konserten:
+ Vi missade Let's Dance, och en repris på "Vem vet mest" i SVT24 räddade oss från utröstning.
- Vi missade finalen på "På Spåret". I och för sig går den i repris, men tidningarna har förstört spänningen genom att berätta vem som vann. Men vi vet ju fortfarande inte vart varje resa ska gå.

Ikväll blir det väl Melodifestivalstittande. Har bjudit hem två andra par för att vi ska kunna se och rösta tillsammans. Men man kanske ska gå ut och sätta på mer varma drycker när den där pojkmannen duschar. Det känns lite påträngande att se andra göra sådant. Förresten, borde han inte duscha antingen före, för att vara fräsch på scenen, eller efter, för att duscha av sig svetten och sminket, istället för mitt under låten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0