Slutmusicerat för nu

Så var veckans femte och sista repetition avklarad. Nu är det bara individuell övning kvar, och kanske en kort stund med en av Kanalyreidolsdeltagarna för att välja tonart.
Ikväll var det ukulelegängets tur. Vi spelar numera alldeles för sällan, och vi saknar bassist. Men en timme in i repetitionen fungerar det ändå. Hårdrocksmedleyt når gamla höjder och vi löser det ptopurri som egentligen kräver fyra sångare för att funka.
Innan de kom hann jag lite eget gitarrspel. Det ska bli kul att 4 juli få spela "Man of the world" live för första gången. Det är ju faktiskt 41 år sedan jag köpte noterna till låten. Måste också börja öva låtarna jag ska spela på folkmusikfestivalen i Warwick. Det är lite motsägelsefullt. I Sverige spelar jag då och då svenska översättningar av engelsk folkmusik, i England engelska översättningar av svenska visor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0