Inställt

Ena stunden är man på väg för att fira midsommar i Kiel, andra stunden har något strulat till sig kring bokningen av hotellet och man är på väg hem igen. På minussidan en inställd resa, två uteblivna härliga middagsbuffeer och möjligheten att köpa lite gott tyskt vitt vin billigt. På plussidan tre dagar med helt tom almanacka och möjlighet till slappande och färdigstädning av arbetsrummet. Dessutom hade jag varit mycket skäggig vid hemkomsten på måndag. Jag hade glömt att packa rakapparaten. Och så slipper jag bli frestad av de härliga bufféefterrätter som en man med mina blodsockernivåer ska undvika.

Fick en till ett intressant möte på torsdag kväll nästa vecka. Kommer att tacka nej. Enda lediga kvällen under hela nästa vecka stannar jag hellre hemma. Med alla repetitioner och spelningar som är på gång gäller det att spara på krutet. Sju spelningar med sex olika grupper på åtta dagar. Nytt rekord.
Förresten ger den inställda resan möjlighet att öva lite extra på låtarna jag ska spela med Elin nästa söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0