Bråda dagar

Vi kör "Jag är ute när gumman min är inne ..." just nu. Det är sällan vi är hemma båda två på kvällarna. Vilket i och för sig innebär ökade chanser för mig att äta kyckling och fisk. Men det är inte alltid så roligt att äta ensam. Viss tröst fick jag igårkväll när jag kunde ägna en hel timme åt att spela låtar ur Richard Thompson Songbook, en liten box i tre volymer med drygt 150 låtar, ett litet urval. RT är ett av frugan favorithatobjekt. Själv när jag en dröm att sätta ihop ett helt konsertprogram med bara hans låtar.

Veckorna som kommer blir knappast bättre. Men nu blir det jag som är frånvarande. Massor av repetitioner inför juli månads alla scenframträdanden. Vad sägs om följande schema:
Fr 2 juli - Bassist i husbandet på Kanalyrans allsångskonsert för barn
Lö 3 juli - Gitarrist i kompbandet till Kanalyreidolen
Sö 4 juli - Konsert på Dalslands Center tillsammans med Elin, min gitarrelev. Vi kallar det ett musikliskt generationsmöte. Det skiljer bara 41 år mellan oss.
Ti 6 juli - Konsert på Dalsland Center med Albans Kapell
To 8 juli - Konsert på Dalsland Center med Mukulele
Fr 9 juli - Både Still No Bagpipes och Albans Kapell spelar på FolkFest i Lidköping. 60 + 20 minuter per band.
Och så ska jag ju spela och hålla workshop på Warwick Folk Music Festival. Men det är ju inte förrän 24-25 juli, så det är lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0