Tomhet och musik

Nu är förråden vid garaget och på övervåningen, mitt arbetsrum och bokhyllorna i vårt sovrum städade och rensade. Frun har gjort nästan allt avseende de två första, jag de två senare (de enklare bitarna). Jag har också kört skytteltrafik till soptippen. Cirka 8 stora sopsäckar + lite annat varje gång, och jag är snart uppe i 10 rundor. Dessutom 3 rundor till sorteringsstationen med kartong. Men oj vad fint det blev. Och trots att vi ställt in en massa nya saker, som alla gamla VHS-band och alla Read about-böcker jag fick när de drog in försäljningen av dem, så är förråden så tomma. Man ser golvytan och delar av väggarna. Är det meningen att man ska göra det i förråd?

Har högsäsong för konserter. Kort summering:
* Basspelet på Kanalyrans allsångskonsert för barn i fredags gick så där. Måste träna mer på bas om jag på allvar ska kunna hävda att jag spelar det instrumentet.
* Gitarrspelet i kompbandet för Kanalyran i lördags gick bra. Det gjorde hela konserten. Och så kan jag ju numera skriva i CV:n att jag kompat Magnus Carlsson (ex-Barbados och ex-Alcazar). Låt vara bara en vers och en dubbel refräng, men dock. Magnus visade sig dessutom vara en riktigt trevlig typ.
* Konserten med Elin i Håverud i söndags var en höjdare. Ett av de roligare projekt jag vafrit inblandad i. Dessutom gick det äntligen upp för frun (efter drygt 37 år) att det var jag som skrev "Dagen efter", som Julius Krojk spelade på det tidigae 1970-talet. Som beundrare av den gruppen trodde jag hon hade full koll på sådant.
* Konserten med Albans Kapell i Håverud i tisdag var också kanon. Jag vill inte skryta, men jäklar vilket tryck och sväng vi får till ibland. Och när det är vackert och skirt, då är det verkligen vackert och skirt. Kapellet har potential.
Idag väntar konsert med Mukulele i Håverud och imorgon både Still No Bagpipes och Albans Kapell på Folkfest i Lidköping.
Både Elin- och Alban-konserterna finns filmade. Även Mukulele och SNB ska filmas. Räkna med att delar dyker upp på YouTube så småningom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0