Födelsedag

Det är inte jag som har samma födelsedag som Viktoria. Det är hon som har samma som jag. Jag firade födelsedag för 24:e gången när hon föddes, så det så. Så om jag äter princesstårta på min födelsedag så har det blott två orsaker:
1. Jag gillar princesstårta.
2. Jag tycker att jag på min födelsedag för en gångs skull kan lite lätt på vad min diabetssköterska har givit mig i förhållningsorder.

För övrigt har det varit en dag i fiskens tecken. Vi åt lunch på en trevlig restaurang på Storgatran i Simrishamn. Jag åt en delikat spättafilé. och inte ens det faktum att jag lyckades krossa en kaffekopp med tillhörande fat kunde förmörka upplevelsen. Till middag ordnade min far en delikat ungsbakat lax, ackompanjerad av ett gott vitt vin en av mina bröder valt. Till efterrätt lite ost och kex nedsköljt med Fuller bästa öl ES B (korat vid en inofficiell tävling i augusti 2009 med mig och sonen som domare). Nu väntar fika med repris på tårtan.

Nu planerar vi för fullt inför fredagens avresa miot utländska nejder.
I väntan på nästa inlägg kan ni lyssna på lite musik. Vad sägs om Albans Kapell i Håverud 6 juli?

Eller jag och Elin Bergsman på samma ställe två dagar tidigare:

 


Eller varför inte Still No Bagpipes på Folkfest i Lidköping 9 juli:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0